Az információs eszközrendszer használata
Nagyon régen nem éreztem már azt az érzést, amit általában egy nehéz matematika feladat sikeres megoldása után érezni szoktam még a gimnáziumi évek alatt, vagy egy nagyon- nagy kihívásnak számító bármely más feladat után azóta is, de ennek sem tudom már az idejét.
Hát most aztán újra elöntött, a „hurrá, megcsináltam” érzés. Március 9-én végre közzé tettem első „podcast” adásomat, igaz nem a „Ustream” segítségével, hanem a You Tube oldalon regisztrálva. Nem volt egyszerű! Nagyon sok időmbe telt, de rengeteg új információt szereztem és sokat tanultam belőle. Nem lett még tökéletes a 21 perces adás, de erről a szintről igyekszem még tovább fejlődni. Eddig még nem találkoztam ezzel a lehetőséggel, eszközzel, és mint szürke X generációs, az információs hírnöknemzedék tagja határtalan örömöt éreztem a feladat sikeres megoldásakor.
A „camstudio” programot töltöttem le a gépemre az internetről. A próbafelvétel sikerült, de csak 3 percnyi anyagot tudtam felvenni. Vajon miért? Fejtörés, gondolkodás, érdeklődés, próbálkozás. A napok viszont teltek. Órákat foglalkoztam a problémával eredménytelenül.
Már a feladás is eszembe jutott, de ekkor egy informatikus segítségével a felvevő program paramétereit sikerült beállítani az optimális szintre és így nem csak három percnyi anyagot voltam képes felvenni, hanem akár huszonegy percnyit is. Ez azért lényeges, mert azt figyelmen kívül hagytam, hogy a you tube oldalon külön engedélyt, megerősítést kell kérnem, ha 15 percnél hosszabb videofelvételt szeretnék közölni. Újabb akadályként ezt is leküzdöttem és megoszthattam végre az anyagomat, amit idős embereknek szántam az internet megismertetéséhez.
Éppen nemrég egy másik kurzus feladataként interjút készítettem egy nyugdíjas ápolónővel, aki már 12 éve nyugdíjas. Ő adta az ötletet, mert nagyon szeretne többet tudni a számítógépről, az internetről. Azt mondta szívesen beiratkozna egy ilyen tanfolyamra. Azóta már egyedüli „tanítványként” hozzám jár, és hasznos órákat töltünk a számítógép előtt. Van már email fiókja, tudja használni a google keresőt, sőt skypon beszélt is már távol élő rokonaival. Élvezem, hogy neki még én is tudok újat mondani, és nagyon jó érzés látni az örömét, a rácsodálkozását az új technikára, az információ új eszközére.
Tudom, hogy ez ugyanaz az öröm, amit én átéltem a podcast elkészítésekor. Azzal is tisztában vagyok, hogy ez sokaknak sokkal kézenfekvőbb, és nem megy ilyen „teljesítmény számba”. Mégis azt gondoltam, hogy erről kellett most írnom, mert én minden eddigi tudásomat így, autodidakta módon, informális tanulással szereztem az internet használatáról. A motivációt természetesen most az információtudomány kurzus követelménye adta, mert saját kútfőmből eszembe nem jutott volna ezzel foglalkoznom.
Hálás vagyok, hogy megismerhettem ezt a technikát. Pedagógusként, andragógusként, sőt magánemberként is hasznát tudom venni a későbbiekben. Azóta sikerült letöltenem az „xSplit Brodcaster” nevű programot is. A következő podcast előadásomat már ezzel szeretném elkészíteni.
Kapcsolódó linkek: